Cola vs. Cola

Je zult vast wel eens in de supermarkt hebben gestaan en gekeken naar alle verschillende merken en soorten cola die in de schappen staan. Van flessen van twee liter naar kleine blikjes, van AH Basic Cola naar Pepsi Cola, en van light cola naar vanillecola. Er is zo ontzettend veel keuze als het gaat om cola, maar welke cola is nu het lekkerst? Wij gaan testen welke cola nu het lekkerst is zodat jij weet welke cola je de volgende keer moet halen als je weer in de supermarkt staat.

IMG_20150305_161338415_HDR

AH Basic Cola (vergelijkbaar met cola van andere budgetmerken)

Zodra ik het blikje openmaakte kon ik al horen dat er erg veel prik in deze cola zit. En ik kon het ook merken want toen ik een paar slokken ophad had ik een borrelend gevoel in mijn maag. Dus tenzij je het leuk vindt om te boeren is deze cola qua prik niet aan te raden. De smaak is wel lekker, hij is niet heel erg zoet maar heeft een lekkere smaak die erg veel doet denken aan een cola ijsje.

Prijs: €0,25

AH Cola Regular

 In tegenstelling tot de vorige cola heeft de huismerk cola van Albert Heijn wel een goede prik. Deze drinkt makkelijk weg en is lekker bruisend. Allen valt bij deze de smaak een beetje tegen, hij is wel lekker zoet maar ik proef een te  lichte colasmaak. Het is niet wat ik echte cola zou noemen.

Prijs: €0,29

 Coca Cola

 De prik in Coca Cola is wat je nu echt noem ‘prik’. Het prikt echt op je tong en dat is niet verkeerd. Ook ben ik erg tevreden over de smaak. Het heeft echt een typische colasmaak en ook lekker zoet. Ook blijft de nasmaak lekker hangen.

Prijs: €0,59

 Pepsi Cola

Deze prik vind ik wel het lekkerst van allemaal. Deze heeft net als de cola van het huismerk van Albert Heijn een lekkere bruisende prik maar van Pepsi is de prik meer subtiel, niet heel erg overheersend. Ook is deze cola zoeter dan de andere bovenstaande cola’s en heeft deze een goede en ook typische colasmaak.

Prijs: €0,43

 Conclusie

 Pepsi Cola is uit deze test als winnaar uit de bus gekomen! Naast dat deze cola een lekker subtiele en bruisende prik heeft is deze ook lekker zoet en heeft Pepsi ook een goede colasmaak zoals het hoort. Dus de volgende keer als je cola nodig hebt om gewoon lekker te drinken of om te mixen is Pepsi Cola onze aanrader.

Geef een reactie

